mandag, juli 25, 2011

According to Skjit-Lars

De som husker litt tilbake kommer nok på at Bodycoctail og Skjit-Lars ga ut LPen "Shoving Icebergs på det tyske selskapet Pure Pop For Now People i vinter/vår. Nå har Bodycoctail gitt ut ett nytt album som heter "According To Skjit-Lars".

Som tittelen antyder er det denne gangen Bodycoctail slik som Skjit-Lars mener det bør være. En rask mail til Skjit-Lars gir denne informasjonen;
"Zan sender meg det meste han gjør av nye demoer for evaluering, kanskje først og fremst med tanke på potensielle nye Bodycocktail starring Skjit-Lars låter. Mange av mine tilbakemeldinger, spesielt etter at han mer og mer har laget nye ting med sine iPod app’er, har vært: “Dette er veldig bra, men jeg ønsker ikke å jobbe med det pga at det er ferdige låter hvor jeg har lite å tilføye” eller bare kort og godt: “Dette låter veldig bra som det er”.
For en tid siden fikk han ideen om at jeg skulle plukke ut de låtene jeg likte best av de jeg ikke ønsket å jobbe med, og samle disse på en Bodycocktailutgivelse. Jeg gjorde det, men hadde lyst til å gjøre noe med mixen på noen av dem. Zan syntes det var en strålende ide, og det endte opp med at jeg mixet hele albumet på nytt.

For å oppsummere så har jeg ingen ting med fremførelsen og låtskrivingen å gjøre. Jeg har derimot plukket ut og mixet alle låtene, samt satt opp rekkefølgen på dem på CD utgivelsen. Coverbildet var egentlig ment for en annen utgivelse, men jeg insisterte på å bruke det på denne da jeg føler at det kler det mer ambiente lydbilde denne utgivelsen har i forhold til “vanlig” Bodycocktail. Zan har godkjent alt uten protester hele veien, så alt er sånn sett "According to Skjit-Lars". Det må understrekes at tittelen er Zan's egen :-)"

For de som har lyst å kjøpe ett eller flere ex er det bare å kontakte Skjit-Lars på denne adr; cito.lydstudio(at)gmail.com.